Teksti Pekka Mäntylä // Kuva Shutterstock
Asianajajaliiton sähköisiä palveluita on kehitetty määrätietoisesti viime vuosina. Liiton IT- ja kehittämisasiantuntija Eric Puchner kertoo, että tulevan kevään aikana jäsenet tulevat havaitsemaan järjestelmissä merkittäviä parannuksia.
– Esimerkiksi Löydä asianajaja -palveluun asianajajat pääsevät jatkossa itse muokkaamaan kuvaustekstejään, osaamisalueitaan ja profiilikuviaan. Lisäksi palvelun päivystystoiminnot helpottavat asiakkaita löytämään tavoitettavissa olevia asianajajia, Puchner kertoo.
Sähköinen asiointipalvelu, asianhallinta ja valvontaratkaisujen hakemisto ovat valmistumassa kevään aikana.
– Omat tiedot, avoinna olevat sekä käsitellyt asiat ja käsiteltäviin asioihin liittyvä viestintä löytyvät jatkossa yhdestä paikasta, ja esimerkiksi omia yhteystietojaan voi päivittää palvelun kautta. Vahva tunnistautuminen lisää tietoturvaa ja nopeuttaa asioiden käsittelyä, Puchner listaa.
Ja kunhan asianajajat ovat päässeet tutustumaan uusiin palveluihin, alkaa luonnollisesti jatkokehitysvaihe, eli asioita kehitetään asianajajien käyttökokemusten ja toiveiden perusteella edelleen.
Lisäksi parannetut järjestelmät mahdollistavat asioiden tehokkaamman käsittelyn niin Asianajajaliitossa kuin valvontalautakunnassakin.
Arkisto