Siirryit liittoon Suomen Tilintarkastajista. Minkälaista tietoa ja osaamista tuot tilintarkastusmaailmasta asianajajille?
Tilintarkastajat ja asianajajat ovat molemmat arvostettuja asiantuntijoita. Tilintarkastus on vahvasti keskittynyt yhden palvelun eli lakisääteisen tilintarkastuksen tarjoamiseen, asianajajilla palveluvalikoima on huomattavasti laajempi. Tilintarkastusala on standardoinut lakisääteisen tilintarkastuksen ja muut palvelut. Tarjottavan palvelun suunnittelua, suorittamista ja raportointia määrittelevät kansainväliset tilintarkastusalan standardit, joiden laajuus on noin 2 000 sivua. Parhaimmillaan standardisointi kohottaa palvelun laatua ja hyödyttää sekä palvelun tarjoajaa että asiakasta.
Pääset heti työn touhuun: liiton sähköisen asioinnin ja järjestörekisterin uudistus on vahvasti käynnissä. Minkä näet tärkeimpänä kehityskohteena liiton jäsenpalveluissa?
Käynnissä on todella merkittävä uudistus, joka vaatii uuden oppimista niin jäseniltä kuin liiton henkilökunnaltakin. Olen todella iloinen siitä positiivisesta asennoitumisesta ja tarmosta, jolla työntekijät vievät järjestörekisterin uudistusta eteenpäin. Rekisteriuudistus edellyttää meiltä liitossa tänä vuonna vahvaa panostusta jäsenten opastamiseen ja ohjeistamiseen. Kun opimme puolin ja toisin käyttämään sähköistä asiointipalvelua, se sujuvoittaa asioiden käsittelyä.
Mikä on ensivaikutelmasi Asianajajaliitosta? Todella positiivinen. Olen kokenut itseni erittäin tervetulleeksi. Ilmapiiri liitossa on dynaaminen, kannustava ja eteenpäin katsova.
Miten vietät vapaa-aikaasi?
Elän uusperheen arkea Itä-Pakilassa Helsingissä. Perheen kolmesta teini-ikäisestä yksi on koira. Ulkoilumaastot niin koiran kanssa kuin ilmankin ovat Vantaanjoen varressa mainiot – niitä hyödynnän mahdollisimman paljon.